>Fits all Porsche 911 from 1965-1968.
The engine insulation mat corresponds exactly to the original. It consists of a jute core and the original burl coating. The visible edge is blackened. Due to the precise cutting and the clean cut-outs, a high fitting accuracy is achieved.
Completely handmade in Germany
-Severely flammable
Porsche Reference number: 90155689120
Processing instructions:
The motor should be removed for gluing in the motor insulation mat. In the case of restored bodies, care must be taken to ensure that there are no excessive quantities of sealing compound in the lower support area of the engine insulation mat, i.e. where the rear wall of the emergency seats is connected to the rear main crossmember. With unrestored vehicles the old engine insulation is removed as residue-free as possible. For bonding use the MAH2 Profi-Special-Adhesive. The motor insulation mat must lie exactly against the lower edge and in the corner areas. The adhesive is first evenly applied with a brush to the lower area of the engine insulation mat and the corresponding area of the engine compartment rear wall up to the area of the kink (approx. 30cm). Now this area is glued directly with flat pressure. In the second step, the area of the kink is glued on both sides. Make sure that the motor insulation mat fits well in this area so that the final installation height is correct. Now glue the upper area, first fix the border areas, then press the remaining total area evenly.
Materialstärke: | 15 mm |
Verwenden Sie zur Verklebung den MAH2 Profi Spezialklebstoff. Die Motordämmmatte muss an der Unterkante und in den Eckbereichen genau anliegen. Der Klebstoff wird mit einem Pinsel zuerst auf den unteren Bereich der Motordämmmatte und den entsprechenden Bereich der Motorraumrückwand bis in den Bereich der Knickstelle (ca.30cm) gleichmäßig aufgetragen. Nun wird dieser Bereich mit flächigem Druck direkt verklebt. Im zweiten Schritt wird der Bereich der Knickstelle beidseitig verklebt. Es ist darauf zu achten, daß die Motordämmmatte in diesem Bereich gut anliegt, damit die endgültige Einbauhöhe stimmig ist.
Nun wird der obere Bereich angeklebt, zuerst die Randbereiche anfixieren, dann die restliche Gesamtfläche gleichmäßig andrücken.